Page 89 - 2017-2021 Stratejik Plan
P. 89

2. Organizasyon yapısı
Kurumlar belirledikleri amaç ve hedeflerine ulaşmak ve var olan kaynakları etkin ve verimli kullana-
rak kaliteli hizmet sunabilmek için örgütlü hareket etmeleri gerekmektedir. Kurumda kaynakların
etkin ve verimli kullanımı, hizmetlerin üretimi ve sunumunda kaliteyi bulmak, büyük oranda fonksi-
yonel bir organizasyonel yapılanmanın oluşturulması ve gerekli sayı, unvan ve nitelikteki personelin
istihdamı ile mümkündür. Diyarbakır Büyükşehir Belediyesinde norm kadro çalışması ile fonksiyo-
nel bir organizasyonel yapılanma oluşturularak, ihtiyaç duyulan gerekli sayı, unvan ve niteliğe sahip
personelin belirlenmesi amaçlanmıştır.
“Mevcut durum analizi” çalışması kapsamında değerlendirilen DBB organizasyon yapısında; Basın
Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı ve Sivil Savunma Uzmanlığı doğrudan Genel Sekreterliğe
bağlı iken, Hukuk Müşavirliği, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç denetim Birimi ve Özel Kalem Müdürlüğü
doğrudan Başkanlığa bağlıdır. Genel Sekreterliğe ve 4 genel sekreter yardımcılığına bağlı, 21 Daire
Başkanlığı ve 88 Şube müdürlüğü ile faaliyetler yürütülmektedir. Daire Başkanlıklarının Genel Sek-
reter Yardımcılıklarına göre dağılımı ise şöyledir.
Genel Sekreter Yardımcılığı 1
Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, Çevre Koruma ve Kontrol
Dairesi Başkanlığı, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı, Ulaşım Dairesi Başkanlığı, olmak üzere top-
lam 5 Daire Başkanlığı, bu başkanlıklar bünyesinde toplam 21 Şube Müdürlüğü mevcuttur.
Genel Sekreter Yardımcılığı 2
Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı, Kent Tarihi ve Tanıtımı Dairesi Başkanlığı, Yol bakım ve Altyapı
Koordinasyon Dairesi Başkanlığı, Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı olmak üzere 4 daire başkanlığı,
ayrıca bu başkanlıklar bünyesinde toplam 14 Şube Müdürlüğü bulanmaktadır.
Genel Sekreter Yardımcılığı 3
Yazı ve Kararlar Dairesi Başkanlığı, Zabıta Dairesi Başkanlığı, İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Baş-
kanlığı, Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı, Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı, Sosyal Hizmetler
Dairesi Başkanlığı olmak üzere toplam 6 Daire Başkanlığı, bu başkanlıklar bünyesinde toplam 26
Şube Müdürlüğü oluşturulmuştur.
Genel Sekreter Yardımcılığı 4
Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, İtfaiye Dairesi Başkanlığı,
Kaynak Geliştirme ve İştirakler Dairesi Başkanlığı, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı olmak üzere toplam
5 daire Başkanlığı, bu başkanlıklar bünyesinde toplam 23 Şube Müdürlüğü bulunmaktadır.

                                                                                                          2017-2021 Stratejik Plan 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94