Sağlık İşleri Daire Başkanlığı

Sağlık İşleri Daire Başkanlığı (8)

SAĞLIK İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

MİSYONUMUZ 

Öngörülen vizyonun gerçekleşmesinde planlı ve katılımcı yaklaşımla, kentlilerin yaşam kalitesini yükselterek, sağlıklı kent sağlıklı toplum bilincinin geliştirilmesi

VİZYONUMUZ

Şeffaf katılımcı, işbirliğine dayalı yönetim anlayışı ile  çevre ve Halk sağlığında koruyucu Sağlık Hizmetlerini esas alan, hayvan sağlığı refahı ve hayvan haklarını koruyan sağlıklı ve dengeli beslenme katkı sunan defin hizmetlerinde kolaylaştırıcı çalışmalar yürüten yaşanabilir kent planlaması çerçevesinde standartlara uygun işyeri ruhsatlandırmaları yapan bölgedeki belediyelerin sağlık hizmetlerine öncülük eden bir birim anlayışı.

 

 

Pazartesi, 27 Nisan 2015 15:22

Erkan KARAKEÇİ

Yazan

 

Çarşamba, 20 May 2015 11:31

Ruhsat İşlemleri

Yazan

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SIHHI MÜESSESE İŞYERLERİ İÇİN İSTENEN BELGELER

 

 

 

 

 

1-Tapunun fotokopisi

 

2-Kira kontratı (Noter onaylı)

 

3-vergi levhası

 

4-Esnaf veya Ticaret odası kaydı

 

5-İtfaiye yazısı

 

6-2 Adet fotoğraf (Gerçek kişiler için)

 

7-1 Adet plastik dosya

 

Şirketler için ayrıca;

 

8-Şirket ana sözleşmesi

 

9-Yetkilinin imza sirküsü

 

10-Ticaret Sicil gazetesi fotokopisi

 

11-SGK İşyeri bildirgesi

 

12-Kimlik Fotokopisi

 

 

 

 

 

 

SIHHÎ İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI BAŞVURU BEYAN FORMU

 

DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞINA

 

 

 

 

1- Adı-Soyadı                :………………………………………………………………

                                      :………………………………………………………………

2- İşyerinin unvanı        :……………………………………………….………………

                                      :……………………………………………………………….

3- Faaliyet konusu         :……………………………………………….………………

4- İşyerinin adresi          :……………………………………………….………………

                                                  ………………………………………………………………..

 Tel. no                       : ……….………… e-posta:……………….………………… 

5- Pafta ve parsel no      :………………………………………………………………

6- Mülkiyet durumu          Kira     (Kira sözleşmesi)      Malik      (Tapu sureti)

7- İşyerinin kullanım alanı:……………….… m2

8- Kayıtlı olduğu vergi dairesi adı ve vergi no: …………………………………………..

9- T.C. kimlik numarası:…………………………….   

10- Ustalık belge no       :……………………( Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)

11- İşyerinin bulunduğu yer: Yerleşim yeri          Sanayi bölgesi        Endüstri bölgesi

                                       Sanayi sitesi      Diğer       ………………………………….

12- Çalışacak personel sayısı     : ……………………………

13- İstenen ruhsatın türü            : Sıhhî müessese          Umuma açık istirahat ve eğlence yeri

14- Esnaf ve sanatkar ise sicil tasdiknamesi ile oda kayıt belgesi                     Var                  Yok

15- Kat Mülkiyeti Kanununa tabi ise alınması gereken izin                  Var                  Yok

16- Özel yapı şeklini gerektiren işyeri ise  gerekli izin                          Var                  Yok

17- Karayolu trafik güvenliği gerektiren işyeri ise gerekli izin              Var                  Yok

18- İtfaiye raporu gerektiren işyeri ise itfaiye raporu                           Var                  Yok

19- Umuma açık istirahat ve eğlence yeri ise mesafe krokisi               Var                  Yok

20- Engellilerin giriş ve çıkışını kolaylaştıracak tedbirler                                  Var                 Yok

 

Açmak istediğim işyeriyle ilgili olarak yukarıdaki bilgilerin doğruluğunu beyan eder, işyerime açma ve çalışma ruhsatı verilmesini arz ederim.

 

 

 

Adı ve Soyadı                İmza                            Kaşe                            Tarih

 

 

 

 

 

 

Gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde beyan sahipleri hakkında ilgili mevzuat hükümleri ve Türk Ceza Kanununa göre işlem yapılır.

14, 15, 16, 17,18 ve 19 sıra no’lu belgelerin bu beyana tabi işyerleri için forma eklenmesi zorunludur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           AKARYAKIT VE LPG OTOGAZ İSTASYONU İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI

İSTENEN BELGELER                                                                                         NEREDEN TEMİN EDİLECEĞİ

Ayrıntılı Adres Tespiti

Belediyemiz Harita ve Coğrafi Bilgiler Şube Müdürlüğünden

Gayri Sıhhi Müessese Açma Ruhsatı Başvuru Beyan Formu

Belediyemiz Web Sayfasından veya  Müdürlüğümüzden

Yapı Kullanma İzin Belgesi (İskan)

İlgili İlçe Belediye Başkanlığından

Tapunun Fotokopisi

 

İtfaiye Raporu

DBB İtfaiye Dairesi Başkanlığından (Müdürlüğümüz Tarafından Yazı Çıkışı Yapılmaktadır)

Meslek Oda kaydı ve Faaliyet Belgesi

Sanayi ve Ticaret Odasından

Ticaret Sicil Gazetesi

Sanayi ve Ticaret Odasından

İmza Sirküleri (Gerektiği Durumlarda)

Noterden

Vergi Levhası

Vergi Dairesinden

Kiracı ise Kira Kontratı

Noterden

Geçiş Yolu izin Belgesi

Belediyemiz Ulaşım Dairesi Başkanlığından

İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması Hakkında Beyanname

Müdürlüğümüzden

Sorumlu Müdür Sözleşmesi, Diploma ve Kimlik Fotokopisi

Noterden

TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi

Türk Standartları Enstitüsü veya Sanayi ve Ticaret Odasından

Tehlikeli Madde Zorunlu Sorumluluk Sigortası

Sigorta Şirketinden

LPG  Tankları için Katodik Koruma ve Tank Tesisatın,Topraklama Ölçüm Raporları ve Elektrik Projesi

Tesisatı Kuran Şirket

Akaryakıt ve LPG için Bayilik Sözleşmeleri

Sözleşme Yapılan Bayilerden

Deşarj İzni

Diskiden

LPG için Çalışanlara ait Eğitim Belgesi

Makina Mühendisleri Odasından

Tankların Kapasite Raporu

Sanayi ve Ticaret Odasından veya Makina Mühendisleri Odasından

Onaylı Vaziyet Planı  ve Sağlık Koruma Bandı

Firma Tarafından Hazırlanmış ve İlçe Belediyesinden Onaylı

SGK İşyeri Bildirgesi

SGK Kurumundan

Emisyon İzin Belgesi

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden

Ara Mesafe Tespit Tutanağı

Belediyemiz İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığından

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 1.SINIF GAYRİ SIHHİ MÜESSESE İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI

 

İSTENEN BELGELER                                                                                         NEREDEN TEMİN EDİLECEĞİ

1

Ayrıntılı Adres Tespiti

Belediyemiz Harita ve Coğrafi Bilgiler Şube Müdürlüğünden

2

Gayri Sıhhi Müessese Açma Ruhsatı Başvuru Beyan Formu

Belediyemiz Web Sayfasından veya  Müdürlüğümüzden

3

Yapı Kullanma İzin Belgesi (İskan)

İlgili İlçe Belediye Başkanlığından

4

Tapunun Fotokopisi

 

5

İtfaiye Raporu

DBB İtfaiye Dairesi Başkanlığından (Müdürlüğümüz Tarafından Yazı Çıkışı Yapılmaktadır)

6

Meslek Oda kaydı ve Faaliyet Belgesi

Sanayi ve Ticaret Odasından

7

Ticaret Sicil Gazetesi

Sanayi ve Ticaret Odasından

8

Vergi Levhası

Vergi Dairesinden

9

İmza Sirküleri (Gerektiği Durumlarda)

Noterden

10

Kiracı ise Kira Kontratı

Noterden

11

Geçiş Yolu izin Belgesi  (Gerektiği Durumlarda)

Belediyemiz Ulaşım Dairesi Başkanlığından

12

İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması Hakkında Beyanname

Müdürlüğümüzden

13

Sorumlu Müdür Sözleşmesi, Diploma ve Kimlik Fotokopisi

Noterden

14

TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi

Türk Standartları Enstitüsü veya Sanayi ve Ticaret Odasından

15

LPG Tankı mevcut İse Tehlikeli Madde Zorunlu Sorumluluk Sigortası

Sigorta Şirketinden

16

Tehlikeli Atıklarla İlgili Lisansa Tabi İse Belgesi

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden

17

Basınçlı Kap, Yakıt Tankları ve Vinç Mevcut İse ‘’Fenni MuayeneRaporları’’

Makina Mühendisleri Odasından

18

Deşarj İzni

Diskiden

19

LPG Tankı Mevcut İse Yeraltı Tankları İçin ‘’Katodik Koruma ve Tank veTesisatın Topraklama Ölçüm Raporları

Elektrik Mühendisleri Odasından

20

 Kapasite Raporu

Sanayi ve Ticaret Odasından veya Makina Mühendisleri Odasından

21

Onaylı Vaziyet Planı,  ve Sağlık Koruma Bandı

Firma Tarafından Hazırlanmış ve İlçe Belediyesinden Onaylı

22

SGK İşyeri Bildirgesi

SGK Kurumundan

23

Çevre İzin Belgesi

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden

24

ÇED Raporu

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       AKARYAKIT VE LPG İSTASYONLARININ DEVİR İŞLEMLERİ

 

İSTENEN BELGELER                                                                                         NEREDEN TEMİN EDİLECEĞİ

1

Dilekçe

 

2

Gayri  Müessese Açma Ruhsatı Başvuru Beyan Formu

Belediyemiz Web Sayfasından veya  Müdürlüğümüzden

3

Devir sözleşmesi

 

Noterden

4

Kira kontratı ve tapu fotokopisi

 

5

İtfaiye raporu

DBB İtfaiye Dairesi Başkanlığından (Müdürlüğümüz Tarafından Yazı Çıkışı Yapılmaktadır)

6

Meslek oda kaydı

Sanayi ve Ticaret Odasından

7

Ticaret sicil gazetesi (Şirketler için)

Sanayi ve Ticaret Odasından

8

Vergi levhası

Vergi Dairesinden

9

Sorumlu Müdür Sözleşmesi

Noterden

10

Bayilik sözleşmesi

 

Sözleşme yapılan bayilerden

11

Tehlikeli madde zorunlu sorumluluk sigortası

Sigorta şirketinden

12

İmza sirküleri (gerektiği durumlarda)

Noterden

13

TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi

Türk Standartları Enstitüsü veya Sanayi ve Ticaret Odasından

14

İş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması hakkında beyanname

Müdürlüğümüzden

15

Eski İşyeri açma ruhsatları

 

16

Geçiş Yolu İzin Belgesi

DBB Ulaşım Dairesi Başkanlığından

17

SGK İşyeri Bildirgesi

SGK Kurumundan

18

Ara mesafe Tespit Tutanağı

DBB İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığından

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  OTOPARK İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI

 

İSTENEN BELGELER                                                                                         NEREDEN TEMİN EDİLECEĞİ

1

Ayrıntılı Adres Tespiti

Belediyemiz Harita ve Coğrafi Bilgiler Şube Müdürlüğünden

2

 Sıhhi Müessese Açma Ruhsatı Başvuru Beyan Formu

Belediyemiz Web Sayfasından veya  Müdürlüğümüzden

3

Kapalı otoparklar için yapı kullanma izin belgesi (İskan)

İlgili İlçe Belediye Başkanlığından

4

Tapunun Fotokopisi

 

5

İtfaiye raporu

DBB İtfaiye Dairesi Başkanlığından (Müdürlüğümüz Tarafından Yazı Çıkışı Yapılmaktadır)

6

Meslek oda kaydı

Sanayi ve Ticaret Odasından

7

Ticaret sicil gazetesi (Şirketler için)

Sanayi ve Ticaret Odasından

8

Vergi levhası

Vergi Dairesinden

9

Giriş –çıkış ve yerleşim planı gösterilen vaziyet planı

Firma tarafından hazırlanmış kaşeli,imzalı

10

Kiracı ise faaliyet konusuna uygun kira kontratı (Açık otoparklarda kira sözleşmesinde otopark olduğu belirtilmezse  mülkiyet sahibinden tapu tescil belgelerine göre muvafakname)

 

11

Ulaşım ve Trafik Komisyonu (UKOME) Kararı

Belediyemiz Ulaşım Dairesi Başkanlığından

12

İmza sirküleri (gerektiği durumlarda)

Noterden

13

Açık otoparkın kurulacağı yer için kat irtifakı veya kat mülkiyetini haiz ya da inşaata başlama izni alımadığına dair belge.

İlgili İlçe Belediye Başkanlığından

14

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu Otoparktaki araçların her türlü hasara karşı düzenlenmiş ‘’Mesleki  Faaliyet Sigorta Poliçesi’’

Sigorta Şirketinden

15

Yıkama Ünitesi Olanlardan Deşarj Kalite Kontrol Ruhsatı

Diskiden

16

Yediemin otoparklar için savcılık veya mahkeme yazısı

Savcılıktan

17

Yediemin otoparklardan imar durumu

İlgili İlçe Belediye Başkanlığından

18

SGK İşyeri Bildirgesi

SGK Kurumundan

 

 

 

 

 

 

 

 

DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI

 

   Ruhsat ve Denetim Şube Müdürlüğüne

 

 

 

 

 

İşyerinin Adı ve Ünvanı            :

 

İşyerinin Adresi                        : 

 

Telefon No                               :

 

Çalışan Sayısı                          :

 

                            Yukarıdaki bilgilerin doğruluğını ve 9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatların  İlşkin Yönetmeliğin ‘’İşyerinde Aranacak Genel Şartlar ‘’ başlıklı 5.maddesinin a) bendindeki ‘’İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili olarak mevzuatta öngörülen tedbirlerin alınmış olması ‘’ hükmü  ile 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu  ve ilgili Yönetmelikleri hükümleri gereğince işyerimde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili olarak mevzuaatta öngörülen tedbirlerin alınmış olduğunu beyan ederim.

 

                            İşyerimde beyanıma aykırı bir durum nedeniyle ortaya çıkacak olumsuzluklardan doğacak her türlü hukuki ve cezai sorumluluğu üstlendiğimi şimdiden kabul ve taahhüt ederim.

 

 

 

 

 

İşverenin

 

           Adı Soyadı       : 

 

                                                                   TC Kimlik No    :

 

                                                                    İmzası                :

 

                                                                    Tarih                  :

 

                                                                    İşyerinin Kaşesi :

 

Pazar, 22 Haziran 2014 23:13

Kurumsal Değer ve İlkelerimiz

Yazan
  • Hizmet üretiminde eşitlikçi ve dışlayıcı olmama
  • Hizmet üretiminde halkın beklenti ve ihtiyaçlarını gözetme
  • Kaynak kullanımında etkinlik ve verimlik yaratmada hassasiyet
  • Koruyucu sağlık hizmetleri anlayışı esasında sağlık hizmeti vermek
  • Hayvan haklarına ve hayvan sağlığına dolayısıyla insan sağlığına duyarlı hizmet anlayışıyla canlı hayvan hizmetlerini yürütmek
  • Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi esas almak, yurttaşların temiz, sağlıklı ve standartlara uygun gıdalara erişimini sağlamak
  • Kentlilerin cenaze definlerinde kolaylaştırıcılık
Pazar, 22 Haziran 2014 23:12

Stratejimiz

Yazan

Gıda denetimlerinde  üretim, depolama, taşıma ve toplu tüketim alanlarında hijyenik ve teknik şartları oluşturmak amacıyla, sürdürülebilir bir rekabet  ortamına dayalı bir denetim sistemi oturtmak ve böylelikle sürekli bir gelişim olanağı yaratmak

Belediyelerin denetim elemanları ve işletmelerinin çalışanlarına yönelik, gıda üretim, depolama, taşıma ve toplu tüketim alanlarında risk faktörlerini tanımlayıp alınacak önlemlerin izah edildiği, gıdada kalite ve güvenliğin öneminin kavratıldığı eğitim programları düzenlemek

Tüketicilerin bu konularla ilgili bilgi kapasitelerini artırmak ve farkındalık yaratmak amacıyla eğitim faaliyetleri düzenlemek.

Pazar, 22 Haziran 2014 23:07

Eğitim Hizmetleri

Yazan

 

Birey ve halk sağlığını korumak, gıda seçimi ve tüketimi konusunda bilinç oluşturmak, farkındalık geliştirmek amacıyla her türlü eğitim hizmetlerini yürütmek.

 

Pazar, 22 Haziran 2014 23:05

Genel Hizmetlerimiz

Yazan

Genel Gıda Denetimleri:

Kentin muhtelif yerlerinde gıda ile ilgili faaliyet yürüten bütün iş yerlerine yönelik, Daire Başkanlığımıza bağlı Veteriner İşleri ve Gıda Kontrol Şube Müdürlüğümüz teknik ve  elemanlarınca, mevzuatların öngördüğü sıklıkta rutin denetimler yapılmaktadır.

Gıda Sicil Belgesi Düzenleme Hizmetleri: mücavir alan içerisinde gerek faaliyette bulunan gerekse de yeni faaliyete geçecek olan Gıda üretim yerlerine yönelik Gıda Sicil Belgesi düzenlenmektedir

Beyaz bayrak projesi çalışmaları  : 2002 yılı içerisinde başlatmış olduğumuz proje 2007 yılı içerisinde, Sur ve Bağlar bölgesi esnaflarını da içine alacak şekilde genişletilerek  sürdürüldü.bilindiği  üzere bu proje dahilindeki denetim ve değerlendirmeler 3 aylık periyotlarla tekrarlanır. Sur bölgesinde bu uygulamamızın ikici periyodu da gerçekleştirilerek işyerlerine yeni bayraklar dağıtıldı.

Mezbaha denetimleri:Kentimizde bulunan özel ve kurumlara ait mezbahalar ve hayvan pazarı şubemiz teknik ve sağlık elemanlarınca 3 aylık periyotlarla denetlenmektedir.

Süt ve süt ürünleri üretim ve satış yerlerinin standardizasyonu:

Halk sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, süt  ve süt ürünlerinin  üretim ve satış koşullarının iyileştirilmesi amacıyla kent içerisinde bu ürünlerin satışını yapan esnaflara eğitim semineri verildi. kent dahilinde Gıda Kontrol Ekibimizce tespit edilen yaklaşık 600 esnafa yönelik gerçekleştirilen eğitim çalışmalarının  ardında  denetlenerek bu ortamlarda standart oluşturulmaya çalışılacaktır.

Meyve,sebze halleri ve işletme alanlarının denetimleri:  Yaş meyve sebze hali içerisinde bulunan toptancı komisyonlarını hijyenik ve teknik açıdan denetimleri  3 aylık periyotlar şeklinde yapılmaktadır.Ayrıca kompleksin koşullarının düzeltilmesi için de çaba sarf edilmektedir.

Tatlı ve pasta imalathanelerinin siteleştirilmesi çalışmaları: Şubemizin yoğun uğraşları sonucu tatlı ve pasta imalatçılarının ikna olup  şehir dışında siteleştirilmesi sağlandı.

Diğer şubelerimize destek hizmetlerimiz:

 Gerek Ruhsat İktisat ekiplerinin yaptıkları ruhsatlandırma ve denetim çalışmalarına ve gerekse Zabıta Müdürlüğünün yaptıkları denetim çalışmalarına teknik destek sağlanıp rapor düzenlenmektedir.

Kırkkoyun projesine teknik ve sağlık desteği

Büyükşehir Belediyesi Proje Ofisi ile GAP Kırsal kalkınma  İdaresi Başkanlığın birlikte yürüttükleri AB destekli Kırkkoyun Köyü  Projesi dahilinde; hayvan besleme ve beslenme hastalıkları, üreme sağlığı, aşılar ve her türlü zoonoz hastalıklarla mücadelede izlenen yol  ve yöntemler ile ayrıca  süt işleme ve değerlendirme teknikleriyle  ilgili projeye eğitim ve Veteriner hizmetleri desteği sağlandı.

Ev ve süs hayvanları satıcıların eğitimi: 5199 sayılı yasa gereği ilimizde bulunan ev ve süs hayvanları satıcılarına yönelik eğitim hizmeti sunulup katılımcılara sertifika verildi.

Hayvan park ve Pazar yerlerinin denetimi:Çarıklı mevkiinde açılan hayvan pazarı ve mezbahanın 3 aylık rutin denetimleri şubemiz teknik ve sağlık elemanlarınca yapılmaktadır.

Menşe şahadetnameleri düzenleme: İl içi ve il dışı hayvan nakillerinin kontrol altında tutulması amacıyla şubemiz veteriner hekimlerince  bu konuyla ilgili menşe şahadetnameleri düzenlenmektedir.

Kurban bayramı hizmetleri: bayram boyunca    kurban kesmek isteyen vatandaşlarımıza kolaylık sağlamak ve   bu faaliyetin çevreye verebileceği zararları en aza indirmek için gerekli tedbirler alınmakta ,kurban kesim yerleri tespit edilip bu alanlarda her türlü tedbir alınmaktadır.

Yemek Fabrikalarının standardize edilmesi çalışmaları: İl genelinde faaliyet yürüten yemek üretim yerlerinin hijyenik ve teknik koşullarının iyileştirilip  standardize edilmesi için Beyaz Bayrak Projesi prensipleri çerçevesinde denetimleri yapılıp bu iş yerlerine de beyaz bayraklar verilmesi düşünülmektedir

İlaçlama Hizmetlerimiz: kent genelinde sivrisinek, karasinek ve diğer vektörlere yönelik kışlak ve ergin mücadelesi yıl boyunca sürdürülmektedir.

Eğitim Hizmetlerimiz:Sağlıklı Kent Sağlıklı Toplum   şiariyla koruyucu tedbirler4in alınması çerçevesinde  bilinçli gıda tüketimi, hijyen,ve diğer gıda ile ilgili uygulama alanlarında hijyen alışkanlığını geliştirme ayrıca Belediyelerimizin denetim kapasityelerinin artırılması amacıyla yıl içerisinde bir dizi eğitim çalışmaları yapılmaktadır.

Pazar, 22 Haziran 2014 23:02

SWOT(GZFT) Analizi

Yazan

  SWOT (GZFT) ANALİZİ

 DIŞ ÇEVRE ANALİZİ / ÇEVRESEL FIRSATLAR

F1

Belediyeye halkın etkin desteğinin olması

F2

Gıda tüketiminde halkın bilinçleniyor olması

F3

Kentte sivil toplum kuruluşları sayısında kaydedilen artış

F4

Halkın daha planlı ve modern kentleşme yönünde eğiliminin gelişiyor olması

F5

 Bölgedeki turizm potansiyelinin hayata geçmeye başlanmasıyla birlikte , gıdaya dönük hizmet sektörünün gelişmeye açık olacağına parallel olarak  bu alanda çeşitliliğin artış eğiliminde olacağı.

F6

Genç nüfusun sağladığı iş gücü potansiyeli

F7

Nazım plan çalışmasının kente gelişme perspektifi kazandırması

 

DIŞ ÇEVRE ANALİZİ / ÇEVRESEL TEHDİTLER

T1

Sektörde çalışacak kalifiye eleman sıkıntısı

T2

Kurumlar arası işbirliği ve dayanışmanın eksik oluşu

T3

Belediyelerin kurumsal yapılanmalarının yetersiz oluşu+

T4

Geçmişten günümüze gecekondulaşma ve çarpık kentleşmenin varlığı

T5

Halkın yeterli tüketici bilincine sahip olmaması

T6

Toplumda su ürünleri tüketiminin sağlık açısından yararaları ile ilgili yeterli bilincin olmaması

T7

Denetim eksikliğinden dolayı semt pazarlarında uygunsuz koşullarda et,süt ve su ürünleri satışının yapılıyor olması

T8

Büyükşehir öz kaynak yetersizliği

 

İÇ ÇEVRE ANALİZİ / GÜÇLÜ YANLAR

G1

Birimde,   şube müdürlükleri ve personelleriyle uyumlu ve koordineli bir çalışma ortamının hakim olması

G2

Birimimizin, diğer birimler ve kentteki diğer kurumlarla uyumlu çalışma isteği ve işbirliğine eğilimli olması

G3

Birimimizde bu tür çalışmaları yürütebilecek teknik ve sağlık elemanlarının varlığı

G5

Tüketici bilincini geliştirme ve denetim faaliyetlerinin birimimizce daha once hayata geçirilmiş olması

G6

Katılımcılık, şeffaflık ve iş birliğine dayalı bir yönetim anlayışına sahip olma isteği ve eğiliminin birimimizde mevcut olması

G7

Birimimizin yaptığı bütün çalışmaların yazılı hale getirilip arşivleniyor olması

G8

Birimimizin yaptığı saha çalışmalarından ötürü halkla kurulan güçlü ilişkiler

G9

Birim içerisinde güçlü sosyal ilişkiler ve personellerin genel olarak iş yapmaya istekli ve motive olmaları

 

İÇ ÇEVRE ANALİZİ / ZAYIF YANLAR

Z1

  Kalifiye eleman, donanım( araç,gereç, malzeme v.vb)eksikliği

Z2

Birim önceliklerinin belirlenmesinde yetersizlik.

Z3

Diğer birimlerle yaşanan koordinasyon eksikliği ve birlikte iş yapma ve bilgi paylaşma kültürünün yeterince oturmamış olması.

Z4

Diğer kurumlarla yapılan yazışmalara zamanında cevap verilmemesi

Z5

Birimimiz çalışma alanının çok geniş olmasına karşın yeterli imkânlara sahip olamayışımız.

Z6

Sağlık alanı ile ilgili hizmetlerin belediyelerde yeterince önemsenmemesi

Ve tali bir faaliyet alanı olarak değerlendirilmesi

Z7

Birim yönetmeliklerinin olmayışından dolayı görev ve yetki alanlarının yeterince doğru tanımlanamaması

Z8

Belediyelerin sağlık alanındaki faaliyetlerine yeterince bütçe ayrılmamamsı

Z9

Koruyucu sağlık hizmetlerinin öneminin yeterince kavratılamamış olması

Arama

Takvim'de ara

« Ekim 2024 »
Pzt Sal Çrş Per Cum Cmt Paz
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31