Çarşamba, 06 May 2015 11:52

İnsan Kaynakları ve Eğt. Dai.Bşk.lığı Görev Tanımı

Yazan 
Öğeyi Oyla
(0 oy)

DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞININ

GÖREV TANIMI 

 

Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik doğrultusunda kurulan İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı; İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü, Eğitim Şube Müdürlüğü, Bordro Tahakkuk Şube Müdürlüğü ve Hizmet Alım İşleri Şube Müdürlüğü’nden oluşmaktadır.

 

İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı;

 

- İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü,

- Eğitim Şube Müdürlüğü,

- Bordro Tahakkuk Şube Müdürlüğü,

- Hizmet Alım İşleri Şube Müdürlüğü’nden oluşur.

 

            İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

 

-           Personelin istihdamında, mesleki bilgi ve yeteneklerine göre çalışma şartlarını oluşturmasında, yetişme, gelişme ve görevde yükselme yönünden adil ve eşit imkânlar sağlamak, çalışanlar arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep, sendika üyeliği ve benzeri sebeplerle ayırım gözetmeksizin eşit davranmak,

-           Personelin işe alınmasında, görevlendirilmesinde ve görevde yükseltilmesinde bilgi, yetenek, performans, deneyim ve güvenirliği esas almak,

-           Personelin görevlerini Diyarbakır Büyükşehir Belediyesinin etik politikasına uygun olarak tarafsızlık, dürüstlük ve adalet ilkeleri çerçevesinde yürütmesini sağlamak,

-           Yönetim ve hizmet sunumunun her aşama ve kademesinde, hizmet alanların ve personelin kişilik ve insani haklarına saygıyı ön planda tutmak,

-           Geleceğe yönelik bakış açısına sahip, sonuç ve hedef odaklı, halka hizmeti esas alan katılımcı ve paylaşımcı yönetim anlayışı sergilemek, 

-           Hedef ve stratejiler doğrultusunda hizmet üretim ve sunum sürecinde çalışanlardan en yüksek verimi almayı sağlayacak bir çalışma sistemi kurmak,

-           Değişen şartlara uyum sağlama kapasitesi yüksek bir işgücü kaynağı oluşturmak,

-           Gizlilik arz eden her türlü bilgi ve belgelerin korunmasını sağlamak,

-           Bilgi teknolojilerinin kamu hizmetlerinde etkili kullanımının sağlanması amacıyla bu alanda yetkin personele öncelik tanımak

 

 

          İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI’NIN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

-         Büyükşehir Belediyesi kurumsal politika ve stratejisinin insan kaynakları boyutunun belirlenmesi çalışmalarını koordine etmek,

-         İdarenin personel politikasını tespit ederek gerekli planlamaları yapmak, yasal mevzuat çerçevesinde personel temini, seçimi ve sosyalizasyon faaliyetlerini koordine etmek,

-         Kurum genelinde personel mevzuatının uygulanmasında birliği sağlamak,

-         Kurum genelinde personel planlamasının yapılmasını sağlamak,

-         Norm kadro esasları doğrultusunda Kurum kadro planlamasının hazırlanmasını sağlamak,

-         Norm kadro esasları ve Kurum ihtiyacı doğrultusunda kadro iptal / ihdas işlemlerinin Meclis’te görüşülmesini sağlamak,

-         Kurum işçi / memur kadro hareketlerinin takibinin yapılmasını sağlamak,

-         Personel alımlarının duyurulmasını sağlamak,

  -         Personel hareketleri yönetimi ve Kurum genelinde uygulama birliğini sağlamak,

-         Kurum Disiplin Amirleri Yönetmeliklerinin güncelleştirilmesini sağlamak,

-         İdari faaliyetlerin etkinliği ve verimliliğini arttırmak amacıyla eğitim çalışmalarının planlanması, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi ile bu amaçlara yönelik eğitim merkezlerinin kurulması ve eğitimle ilgili dış ortaklıklar kurma faaliyetlerini koordine etmek,

-         İdarenin tüm çalışanlarına ait her türlü özlük işlerinin ( terfi, emeklilik, hastalık, izin, fazla mesai vs. ) yürütülmesi, özlük dosyalarının düzenlenmesi ve saklanmasını koordine etmek,

-         Personelin sosyal, ekonomik ve kültürel yönden gelişimine katkıda bulunmak amacıyla sosyal tesisler kurma ve işletme faaliyetlerini koordine etmek,

-         İşçi-işveren ilişkilerinin düzenlenmesi, toplu iş sözleşmelerinin yapılması ve uygulanması, iş uyuşmazlıklarının çözümlenmesi ve iş kanununa tabi çalışanların sosyal sigorta işlemleri faaliyetlerini koordine etmek,

-         Tüm çalışanlara verilecek aylık ve gündelik ücretler ile harcırahlar, ikramiyeler istihkakının tahakkukları ile ödemelerin zamanında yapılmasını koordine etmek,

-         Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili işlemlerin zamanında ve eksiksiz yapılması, kayıtlarının tutulması işlerini koordine etmek,

-         Çalışanların ücret artışları ile ilgili uygulamanın yapılmasını sağlamak,

-         Kurum personelinin özlük haklarının tahakkuk işlemlerini gerçekleştirilmesini sağlamak,

          Kurum teşkilat şemasının güncelleştirilmesini sağlamak,

-         Kurum personeline ilişkin bilgi ve belgelerin toplanması ile arşivlenmesi işlemlerini koordine etmek,

-   Kadro cetvellerini hazırlama ve yapılacak değişiklikleri gerçekleştirme faaliyetlerini koordine etmek,

-         İdarenin yeniden yapılanma ve Norm Kadro çalışmalarını koordine etmek,

-         Birimlerin oluşturulması / kaldırılması ile ilgili Meclisten karar alınmasını sağlamak,

-    Personelin kurumsal aidiyet duygusunu geliştirmek üzere çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklerin organizasyonunun gerçekleştirmek,

-         Personelin ödüllendirilmesi ile ilgili önerileri sonuçlandırmak,

-         Meslek lisesi/yüksekokul/lisans öğrencilerine staj yaptırılması ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,

-         Kurum dışından mal ve hizmet alınması halinde, gereken iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,

-         Çalışanlara ait her türlü kanun, kanun hükmünde kararname ve mevzuatın takip, temin ve uygulanmasını koordine etmek,

-          Süreçlerin sürekli iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,

-         Kalite yönetim sistemini uygulamak,

-         Daire Başkanlığının Bütçe teklifini hazırlamak,

-         Disiplin Kurulu’nun almış olduğu kararların uygulanmasını sağlamak,

-         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

 

İNSAN KAYNAKLARI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

-         Kurumun İnsan Kaynakları İhtiyacının belirlenmesi ve gerekli istihdam işlemlerinin yürütülmesi sağlamak,

-         İdarenin personel politikasını belirleyerek gerekli planlamaları yapmak, ihtiyaç duyulan personelin temini, seçimi ve sosyalizasyonunu Daire Başkanı’nın onayıyla sağlamak,

-         İdarenin tüm çalışanlarına ait her türlü özlük işlerinin ( terfi, emeklilik, hastalık, izin, fazla mesai vs. ) yürütülmesini, özlük dosyalarının düzenlenmesini ve saklanmasını sağlamak, bunları kontrol etmek,

-         Personelin bütün mali haklarıyla ( aylık, ikramiye, doğum, ölüm, ölüm yardımı, fazla mesai, harcırah, çocuk, aile zammı vs. ) ilgili işlerin yapılmasını sağlamak ve kontrol etmek,

-         İdarenin yeniden yapılanma ve Norm Kadro çalışmalarının gerçekleştirilmesini sağlamak,

-         Personelin izin, emekliye ayrılma, istifa, müstafi addedilme ve hizmetten çıkarılma işlemlerinin yerine getirilmesini sağlamak,

-         Devlet Memurları Kanunu, İş Kanunu ve çalışma mevzuatı ile ilgili kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikleri takip etmek ve uygulamak,

-         Büyükşehir Belediyesi Teşkilat Yönetmeliği’nde öngörülen disiplin kurulunun kurulmasını, işleyişini ve alınan kararların uygulanmasını sağlamak,

-         Toplu iş sözleşmesinde Başkanlığa danışmanlık etmek, Toplu İş Sözleşmesi esas prensiplerini tespit etmek ve bunların uygulanmasını sağlamak,

-         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

-         Kurumun İnsan Kaynakları İhtiyacının belirlenmesi ve gerekli istihdam işlemlerinin yürütülmek,

-         İdaredeki memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanlara ait her türlü özlük işlerini ( terfi, emeklilik, hastalık, izin, fazla mesai, 6245 Sayılı Seyahat Harcırahı vs.) yürütülmesini, özlük dosyalarının düzenlenmesi ve saklanması faaliyetlerini yürütmek,

-         Memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanların bütün mali haklarıyla (aylık, ikramiye, doğum, ölüm yardımı, fazla mesai, harcırah, çocuk ve aile zammı vs.) ilgili işleri yürütmek,

-         İdarenin yeniden yapılanma ve Norm Kadro çalışmalarını yürütmek,

-         Değişen metotları dikkate almak suretiyle birimlerle işbirliği yaparak yıllık kadro cetvellerinin hazırlanması ve yapılacak değişikliklerin gerçekleştirilmesi faaliyetlerini yürütmek,

-         Memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanların izin, sosyal güvenlik, emekliye ayrılma, istifa, müstafi addedilme ve hizmetten çıkarılma işlemlerini yürütmek,

-         Memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanlarla ilgili tüm iç ve dış yazışma faaliyetlerini yürütmek,

-         Memurlarla ilgili aylık terfi işlemlerini yürütmek,

-         Emekli işçi ve memurların tazminat bordrolarının hazırlanması faaliyetlerini yürütmek,

-         Devlet Memurları Kanunu, İş Kanunu ve çalışma mevzuatı ile ilgili kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikleri takip etmek ve uygulamak,

-         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

 

 

BORDRO TAHAKKUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

  -         Büyükşehir Belediyesi bünyesinde memur, sözleşmeli personel ve işçi statüsünde çalışanların maaş, mesai, ikramiye bordolarını düzenleyerek ilgili birimlere teslim etmek,

  -         Memurların aylık ve emekli kesenekleri ile işçi ve sözleşmelilerin aylık prim bilgilerinin zamanında ilgili kurumlara gönderilmesini sağlamak,

  -         Toplu iş sözleşmesiyle verilen zamların zamanında maaşlara yansıtılması, memur terfilerini zamanında maaşlara yansıtma ve bordoların tanzimi gibi hizmetleri yürütmek,

  -         İşçilerin Toplu İş Sözleşmesi için İşveren komisyonunda görev alarak Başkanlığa danışmanlık yapmaktan ötürü verilen zam oranı için yevmiye hesabını yapmak,

  -         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

-         Çalışanların maaş bordolarını, mesai ve ikramiye işlemlerini bilgisayar ortamında düzenlemek,

  -         Mesai ve Toplu İş Sözleşmesi ile sağlanan sosyal yardımların tahakkukunu yapmak,

-         Aylık maaş bordolarını hazırlamak,

-         Memurların yıllık emekli keseneklerini hesaplamak,

-         Belediye memur, işçi ve sözleşmelilerinin aylık ve SGK bildirgelerini düzenleyip SGK İl Müdürlüğüne göndermek,

  -         Emekli olan işçilerin tazminat bordolarını düzenlemek,

  -         İşçi, memur maaşlarını ve ikramiyelerini hazırlamak,

  -         Raporlu personelin vizite işlemini yapmak

  -         Yeni işe başlayan personel bilgilerinin bilgisayar kayıtlarını tutmak,

  -         Asgari geçim indirimlerini işlemek,

  -         İcra yazılarını yazmak,

  -         İşçi ikramiyelerinin tahakkuk işlemlerini yapmak,

  -         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

 

 

EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

-         Birimlerden ve eğitim uzmanlarından alacağı görüş ve önerileri göz önünde tutarak eğitim önceliklerini tespit etmek,

-         Alan taraması yaparak Kurumun talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek ve programlar geliştirmek,    

-         Personele yönelik yıllık eğitim programlarını hazırlayarak Daire Başkanı’nın onayına sunmak,    

-         Kesinleşen eğitim programlarını Daire Başkanlıkları ve Bağımsız Müdürlüklere bildirmek,

-         Kesinleşen eğitim programlarının maliyet hesaplarını yapmak, alternatifler geliştirerek Daire Başkanı’na sunmak,

-         Eğitimlere katılanların devam durumlarını kayıt altına almak,

       Eğitim programları ile ilgili araç-gereç ve sarf malzemelerini temin etmek ve mevcut eksikliklerin giderilmesi için çalışma yapmak,

         Eğitimle ilgili karşılaşılan güçlükleri yetkili diğer birimlerle koordinasyon içinde aşmak,

       Müdürlüğün faaliyet alanına giren kişi, birim ve kuruluşlarla iletişime geçmek,                

  -         Yıl içerisinde yapılan eğitim çalışmalarını, yıl sonunda Daire Başkanı’na sunmak,

  -         Eğitim faaliyetleri ile ilgili anket formları hazırlayarak analizler yapmak ve sonuçları Daire Başkanı’na sunmak,

  -         Müdürlüğün bütçe teklifini hazırlamak,

  -         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

-         Birimlerden ve eğitim uzmanlarından alacağı görüş ve önerileri göz önünde tutarak eğitim önceliklerini tespit etmek,

-         Alan taraması yaparak Kurumun talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek ve programlar geliştirmek,    

-         Personele yönelik yıllık eğitim programlarını hazırlayarak Müdürün onayına sunmak,      

-         Kesinleşen eğitim programlarını Daire Başkanlıkları ve Bağımsız Müdürlüklere bildirmek,

-         Kesinleşen eğitim programlarının maliyet hesaplarını yapmak, alternatifler geliştirerek Müdürün onayına sunmak,

-         Eğitimlere katılanların devam durumlarını kayıt altına almak,

       Eğitim programları ile ilgili araç-gereç ve sarf malzemelerini temin etmek ve mevcut eksikliklerin giderilmesi için çalışma yapmak,

         Eğitimle ilgili karşılaşılan güçlükleri yetkili diğer birimlerle koordinasyon içinde aşmak,

       Şefliğin faaliyet alanına giren kişi, birim ve kuruluşlarla iletişime geçmek,                        

  -         Yıl içerisinde yapılan eğitim çalışmalarını rapor haline getirmek,

  -         Eğitim faaliyetleri ile ilgili anket formları hazırlayarak analizler yapmak ve sonuçları                           

            Amire sunmak,

-               Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun              

            verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

 

HİZMET ALIMI İŞLEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

-         Kurumun hizmet alımı talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek,

-         Hizmetin mahiyetine uygun personel alınması hususunda çalışmalar yaparak Daire Başkanı’na sunmak,

-         Kurumun hizmet alımı ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra hizmet alımıyla ilgili gereklilik ve yapılacak işlemleri Daire Başkanına sunmak,

-         Daire Başkanının oluru üzerine hizmet alımıyla ilgili işlemleri başlatmak ve takibini yapmak,

-         Aylık hak edişleri incelemek, hak edişlerdeki asgari ücret fiyat farkı ödemelerinin yapılmasını sağlamak ve belediye bütçesinden fazla ödeme yapılmamasının önüne geçmek,

-         5510 sayılı yasa gereğince kesintilerin yapılmasını sağlamak,

-         Personel alımı/işten çıkarılmasında ilgili bileşenlerden biri olmak,

-         Aylık maaş bordrolarını incelemek,

-         Hizmet alımı personellerinin sorunlarıyla ilgilenmek ve bu sorunlara yönelik çözümler geliştirmek,

-         Doğrudan iş başvurusuna gelenler ile ilgilenmek ve onları bilgilendirmek,

-         Resmi iş başvurularına resmi yazı ile yanıt verilmesini sağlamak,

-         Kurum içi - Kurum dışı gelen muhtelif evraka yanıt vermek,

-         Rapor ve izinlerin düzenli takibinin yapmak,

-         Otomasyon sisteminin uygulanmasını sağlamak (evrak kayıt, personel özlük bilgileri ve izinlerin girişi),

-         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun  verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

-         Kurumun hizmet alımı talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek,

-         Hizmetin mahiyetine uygun personel alınması hususunda çalışmalar yapmak,

-         Kurumun hizmet alımı ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra hizmet alımıyla ilgili gereklilik ve yapılacak işlemleri gerçekleştirmek,

-         Hizmet alımıyla ilgili işlemleri başlatmak ve takibini yapmak,

-         Aylık hak edişleri incelemek, hak edişlerdeki asgari ücret fiyat farkı ödemelerinin yapılmasını sağlamak ve belediye bütçesinden fazla ödeme yapılmamasının önüne geçmek,

-         5510 sayılı yasa gereğince kesintilerin yapılmasını sağlamak,

-         Personel alımı/işten çıkarılmasında ilgili bileşenlerden biri olmak,

-         Aylık maaş bordrolarını incelemek,

-         Hizmet alımı personellerinin sorunlarıyla ilgilenmek ve bu sorunlara yönelik çözümler geliştirmek,

-         Doğrudan iş başvurusuna gelenler ile ilgilenmek ve onları bilgilendirmek,

-         Resmi iş başvurularına resmi yazı ile yanıt verilmesini sağlamak,

-         Kurum içi - Kurum dışı gelen muhtelif evraka yanıt vermek,

-         Rapor ve izinlerin düzenli takibinin yapmak,

-         Otomasyon sisteminin uygulanmasını sağlamak (evrak kayıt, personel özlük bilgileri ve izinlerin girişi),

-         Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.

Okunma 6169 defa Son Düzenlenme Pazartesi, 08 Haziran 2015 15:55